18. feb. 2011

Fredagshilsen med musikkbransjens røffeste dame!

P!nk. Ordet skaper assosiasjon til en søt farge, men det rommer så mye mer. Dette er artistnavnet til ei dame med bein i nesa, og med bena godt plantet på jorden. Jeg liker henne- ingen tvil om det. Jeg liker henne fordi hun er den hun er, og for det hun står for. Pink er en kontroversiell kvinne, som ikke vil sammenlignes med andre artister med primadonnanykker. Hun er seg selv på sin rå og røffe måte, og vil ikke sees på som en "babe". Det er helt rått hvordan denne damen kan kombinere det barske maskuline uttrykket med det vakre feminine. Sangene og tekstene hennes vekker oppsikt, og har betydninger mange artister ikke tør identifisere seg med. Første sangen i listen forteller mer enn hva jeg kan fortelle om denne damen, så ta en titt, og lytt til teksten.



En kvinne er en kvinne, er en kvinne. Er det det? Er vi det svake kjønn?
Slå deg løs, dropp idealene og vær deg selv. Løft glasset og skål for alle som ikke er som alle andre.


Hun harselerer med filmspråket, bruker et røft muntlig språk, og forteller enda mer gjennom videoene sine. Kjenner du igjen noen av filmene hun har brukt som uttrykk her tro..?

Du er perfekt - uansett.


Noen ganger føles livet rett og slett sånn. -Som en pille som egentlig skal gjøre deg bedre, men rett og slett gjør deg syk isteden. Noen mennesker har også denne effekten, men heldigvis er de i fåtall.

Bryt grensene, tøy reglene og lev!



Alle sangene hennes har et budskap, og denne er vel den mest politiske hun har skrevet. Dear Mr. President.


Alecia Beth Moore er det egentlige navnet hennes, født 8. september 1979. Som 18 åring kom hun rett fra gaten, og inn i musikkbransjen. Allerede da var hun seg bevisst at hun ikke var noen nikkedokke som kunne hunses rundt. Tekstene skriver hun selv, og de handler om det hun opplever gjennom eget liv, og det hun ser rundt seg. Som hun selv sier er alle albumene et bilde av henne selv, og publikum ser henne vokse og gro i takt med musikken. Hun er trøbel for mange, og vet det selv. Dette har hun jo glatt uttrykt via denne sangen.


En opprører i musikkbransjen er hun så absolutt, og jeg digger det rått. Hun er en stor motspiller til de dukkelignende artistene som er formet av bransjen for å passe inn hos publikum. Hun rekker tunge til "den perfekte verden", og skaper dissorden og galskap. Jovisst er hun en dame som skaper liv og røre med en krass og ærlig tunge.


I dag legger jeg håret i strittende folder og hyller denne damen, mens jeg danser i takt med musikken på full guffe. God fredagsgalskap! =D


13 kommentarer:

Mie fra Mies Mirakler sa...

jeg elsker Pink! Kul musikk og herlig dame :) Nå er pakken din ferdig pakket, jeg sender den i dag :) *♥*

Unknown sa...

Virkelig ei kul dame!! ♥
Ett herlig innlegg!!
Takker for dine koselige ord, håper alt er bra med deg ,)
Dagen flyr av sted!! Godt det snart er vååår ;)
Nyt av helgen!!
Klemmer Anki

Fragmenter sa...

Jeg har ingen problemer med å hive meg på hyllesten av Pink, selv om jeg ikke lar meg helt rive med av all musikken hennes. Dama er tøffere enn toget!!
Flott innlegg!
Ha ei deilig helg:-)
Klem, Elin

Trollmora sa...

min yndling over alle!

hobbyvimsa sa...

Et geni rett og slett!!

Hører på henne ofte,og det har jeg gjort siden hun startet:)

Godt og helg,og takk for at du deler opplevelsen:)

Klem Linda:)

Veronica sa...

Så gøy innlegg!
Jeg digger PINK, var på konsert her i Bergen med henne. Var en av de beste konsertene jeg har vært på!

Klems fra Veronica

Petunia sa...

Pink er en tøff kvinne og artist og jeg digger mange av sangene hennes!Sangen "trouble" har jeg på mp3 spileren når jeg jogger!!
Nå skal jeg komme innom deg igjen litt senere i dag og spille gjennom videoene dine her:)
Jeg er på farten ut, men ville bare svare deg angående kalender innleget ditt. Jeg synes collage var en utmerket idé og husker jeg på det, skal jeg tipse de andre som er med på kalenderutfordringen ved neste innlegg:) En lur måte å få med seg flere godbiter!!
Jeg beklager at du ikke fikk svar med en gang du postet og satt deg på listen, men jeg har mandagtema om mandagene, som tar hele den kvelden og så på an igjen med himmelsk om fredagen med forberedelse fra tordag av, så tirsdag og onsdager prøver jeg å holde litt bloggfri med hensyn til de jeg bor med;)
Er ikke så flink til å klare det da. Pleier stort sett til å bruke de dagenen til svare på mail!!
Vofsene deres er nydelige. Jeg vet ikke om du har sett Jølle ,hunden vår?? Han er jo en familiehund da - egentlig, men det er bare meg han hører på;)Hehe! Til stor irritasjon for far i huset!!

Smykkas sa...

Jeg henger nok litt etter når det gjelder å være helt oppdatert i musikkverdenen, men Pink har jeg litt peiling på. Flott hyllest du gir.

Klem

Shy sa...

Pink er flott :))

Maias Fabelaktige Verden sa...

Herlig innlegg! Ett frisk pust i bloggverden!

Pink er en kvinne som vi alle har litt av i oss tror jeg!

God helg!
klem

Knitty sa...

Heisann :)
Ja hu Pink har jammen meg masse go musikk :)
Ser eg glede mg t å følga deg videre :)
Ha ein finfin dag :)

Unknown sa...

Pink ja!!!!
Har vore på konsert med na eg, og hu e jo barra heilt rå live og!

Glede meg te å hørra gjennom alle sangene, men nå må ei svimete snuppa te sengs her...

Tusner på takk for gode ord, som alltid. Har ikkje vore heilt te stede i bloggverdenen i det siste, men du e aldri langt fra tankene mine vennen :o)

Så kjekt at du har vore inne hos venninna mi og, då blei eg litt ekstra glad vettu :o)

Knuseklem!!!!

Huldra sa...

Moro å høre det er flere av dere som liker henne. :)
Jeg har til gode å se henne live selv, men er jo bare (*kremt*) ungdommen ennå, og håper jeg får det med meg en dag. Inviterer med meg hele gjengen av dere den dagen det muligens skjer. Bloggtreff på konsert hadde vært noe! =D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...