20. feb. 2011

Hjertelig hilsen

LHL (landsforeningen for hjerte- og lungesyke) har en flott kampanje på gang for å støtte opp om forskning rundt hjertesyke. Prosjektet kalles Hjertelig Hilsen, og her er en oppfordring til alle om å bidra til denne kampanjen.

Teksten nedenfor er kortet ned og lånt fra foreningens hjemmeside:

Hjertelig hilsen er en kampanje som baseres på at en av tre kvinner rammes av hjertesykdom. Hensikten med satsningen er todelt:


•Vi bygger opp et Hjertefond som skal brukes til forskning på kvinnehjertet


•Vi ønsker å bygge innsikt og kunnskap i befolkningen om kvinner og hjertesykdom


I perioden frem til kvinnedagen vil den i større eller mindre grad være en del av det offentlige rom. Etter 8. mars vil vår fotoutstilling fortsette å turnere rundt om i landet hvor LHLs 300 lokallag sammen med regionale og lokale aktører som vil bidra til å sette saken på dagsorden.


Underveis i arbeidet så trenger vi all hjelp vi kan få for å bidra til å gjøre saken kjent. Dersom noen har innspill til aktiviteter, mulige samarbeidsformer eller ønsker å bidra på annen måte, så ta gjerne kontakt.

Hjertepin fra LHL
En måte du som privatperson kan hjelpe og støtte på, er å gå inn på foreningens nettbutikk og sende et hjertekort til Jens Stoltenberg, eller kjøpe kampanjens hjertepin.

Jeg visste ikke om denne kampanjen før i dag, da jeg ramlet innom Hjertelill sitt blogglotteri. Dessverre går dette lotteriet ut i morgen, men det er ikke lotteriet i seg selv som er viktig i denne saken, men å bidra til å spre ordet, og sette fokus på en sykdom man kanskje ikke visste noe om fra før. Rekker du lotteriet er premien hjertepins fra LHL, og nydelige pulsvanter hun har laget til denne anledningen.


Flott tiltak Hjertelill! =D

Må benytte anledningen til å ønske alle nye følgere hjertelig velkommen. Setter så stor pris på dere alle som en. :)

10 kommentarer:

Tino sa...

Flott tiltak! Har hjertesykdom i nærmeste familie, så skal kikke innom den linken.
Gøy at du vil delta på min giveaway!
Klem T

Hjertelill sa...

Hei, tusen takk for hyggelig kommentar og et supert innlegg på bliggen din! Synes du fortjener tre lodd jeg:) Ha en fin kveld! Lill

Kaoskontroll sa...

Tusen takk for hyggelige kommentarer! :)

Tja, vi får vel se siden om jeg kan "slippe" en liten smakebit på bloggen. Måtte nesten bli et kapittel da, og det eneste kapittelet jeg tenker egner seg som slik smakebit er ganske langt. :S

Ja, det var voldsomt som den skriftlige kreativiteten kom av søvnløshet. :) Den interiørmessige gikk derimot rett i do! Hehe

Ikke greit å ikke få sove uansett, og jeg er glad jeg begynner å få styring på det! Håper også du finner løsninger som kan fungere for deg!

Stor klem

Randi sa...

Hei i natten:) Måtte ta en tur innom for å si at trekninga på skjerfet er den 20.mars! Så kom gjerne innom igjen å trekk flere lodd :) Nå skal jeg lese meg nedover her! Moro med giveaway så man finner nye blogger!
Håper du får ei fin uke! Randi.

Elin sa...

Heisann:)

Tusen takk for koselige kommentarer:)...blir så glad:)

Kjempe fin blogg du har...hit kommer jeg gjerne igjen...legger meg til som følger hos deg:)

Ønsker deg en finfin dag:)

Klemmer Ea

Jorunn sa...

Så fint at du sprer litt blest om denne kampanjen! Det er så viktig at kvinner blir mer informert om hjertesykdommer. Jeg fikk selv et kraftig hjerteinfarkt bare 41 år gammel, og kan takke dyktige leger for at jeg lever i dag. Jeg har også skrevet om denne kampanjen og min opplevelse på bloggen min.
Ha en fin kveld :)

Smykkas sa...

Flott at du lager innlegg om et så viktig tema.

Klem

Eple sa...

Så bra at du lager et innlegg om en slik viktig sak! Jeg må inn på nettsiden deres å lese mer nå!

Takk for påminnelsen...

Elin sa...

Hei igjen:)

Har en utfordring til deg på bloggen min om du vil ha den da;)

Klemmer Ea

Unknown sa...

Hei igjen :o)
Var heldig og vant den eine pin'en eg :o)
Har vunne flærre ting dei siste dagene, så kanskje det e universet som kompensere for den elendige formen i det siste ;o)

Håpe det går bra med deg vennen, og at du finne ut av saker og ting.

Du e i tankane mine
Knuseklem!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...