24. feb. 2011

Crazy cat!

Majapus er ikke lenger den yngste katten med sine 8 år på halen, men leken og vilter kan hun fortsatt være. Posepus har fått et nytt hjem, og etter at hun flyttet, har det ikke vært noen spørsmål om å kaste ut katter for å holde det- skal vi si- duftfritt i huset. Maja gjør sitt fornødne i kattekassen, og går helst ikke ut om hun ikke må. Hun må ikke lenger, og ligger helst på fanget og koser så ofte hun kan. Vinteren er så absolutt ikke hennes favorittårstid, -ihvertfall ikke utendørs.
Det sier seg selv at hun må få utløp for litt umf, og nå og da setter hun i gang et ras uten like. Derfor: Bilderas av crazy cat. :)



Stille før stormen..


Pokkerskapen begynner å lyse ut av øynene hennes, og halen slår..

Så..


Attack!!

Jeg er jo bare nødt til å bli med på leken, og trekker garnet opp i høyden.



Kill! Spis! *tygg-tygg*
Så la hun seg rolig ved ovnen, og Sacko fulgte etter.
Gode, sorte hårballene sine. :)

Som også kler litt fargelek.

Er jo bare nødt til å elske disse dyra! <3

PS: Alt jeg strikker blir produsert i et særdeles hårete miljø, men får en runde i vaskemaskinen før det havner i andre hjem. Bare så det er klarert. ;)

13 kommentarer:

Anne Karins Mat og Vin sa...

Fantastiske bilder, og så lett gjenkennelig ha ha. For en nydelig katt dere har!! Det er akkurat som å se vår Cæsar i action. Det starter med haletuppen og plutselig er reset i gang. Han er nå 10 år gammel, men fremdeles like leken av seg. Han elsker hjemmeleken, morsomt å tenke på.
Ja vi kan ikke annet enn å elske disse dyra våre, kunne ikke levd foruten!!:)
Klem Anne Karin

Knitty sa...

Skjønne katten da :)
Har tenkt å få meg ein katt sjøl, men kombinasjonen blokk og allergiske venner går ikkje så bra sammen. Men kanskje, kankskje.:)

Du får ha ein finfin dag :)

Anonym sa...

Så skjønn hun er.
Nydelige bilder av en vakker pus.
Herlig bilde der hun og vovs ligger foran ovnen.
Ja, hva skulle vi gjort uten dyrene?
De gir oss så mye glede i hverdagen.
Ha en fin torsdag.
Klem fra Mio

Elin sa...

Å så flott en pus:)...Vi har å en katt som oppfører seg komplett tullete innimellom...ler så vi griner....:) Her om dagen tok kosedyret til min datter...som da er en katt...denne gikk han rundt å bar på, men plutselig fikk vi se at han tydeligvis trodde det var en damekatt...vi voksne lo oss skakke...men ungene så æsj;)

Ønsker deg en finfin dag:)

Klemmer Ea

Mette sa...

Nyydelige venner. Vi har ogsa en helt sort katt, men ikke langharet. Han forsvant ut ved 5-tiden i gar morges (jepp... jeg matte opp og slippe ham ut) og kom ikke tilbake for ved 19 tiden. Han pleier aldri a vaere borte sa lenge, sa jeg begynte a bli bekymret. Men da han kom var det hoylydte mjauinger og klaging. Som om det var JEG som hadde vaert borte... Tullingen. Inatt sov han eksemplarisk ved siden av meg og leet savidt et oye da jeg stod opp idag. Nei, han vet bedre enn a forsvinne ut na.

ha en fin fin dag.
klem Mette

Pia sa...

For en herlig katt!

Shy sa...

Katter er artige, berre synd at vår pus, så sjeldan vil kose og leike. Men vi må ha han her så lenge han lever, ikkje aktuelt å bytte han ut fordi om han er ein surpomp!

AnnaJohanna sa...

ÅÅ så skjønn!! Katt er mitt favoritt dyr, har 4stk selv :-)

Tusen takk for kjempe hyggelig kommentar på tur innlegget mitt!!

Ønsker deg en strålende kveld!

Beste hilsen

Anonym sa...

Nydelig leken katt dere har!
Klem fra Igi

Nennes sa...

Nydelige bilder!
Har selv både hund og katt, kos med dyr.

Pus leker med alt, nå som vi pusser opp er det gøy selv med en tommestokk!

En rosa fugl sa...

Hørt om Litter Kwitter? Google it! Da gjør katten sitt fornødne på toalettet. Er et steg-for-steg program som skal trene katten opp til å gå på toalettet. Hvis jeg hadde en katt ville jeg gjort det så enkelt, hehe. Latskapen lenge leve.

Katter er fine dyr. Ikke bedre enn hunder og marsvin da:P Det syns i alle fall jeg:) Du har så mange fine dyr!

God helg!

Huldra sa...

Skal ta turen innom og sjekke Litter Kwitter. Tror neppe jeg hadde klart omvende Majapus til å fysisk "gå på do", men hun er gudskjelov husren, og er ingen problem i så måte. ;)

Katter er herlige dyr ja, og denne pusen er veldig spesiell for meg. Født i setefødsel på fanget til matmor, mottatt med bevoktning av søsteren min- som da faktisk jobbet som jordmorassistent på sykehuset, og Majapus kom som eneste kattunge. Så fort vi setter oss ned i sofaen ommer kun på fanget. Gode jenta si det. :)

Olea sa...

så nydelig pus du har! jeg har en pus selv, hun er bare 1 år og veldig aktiv(hun er også bare inne)
katter er koselige og fine dyr!
flotte og morsomme bilder du har tatt! klem fra olea

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...