4. juli 2010

Vinner-, klassetreff-, og shoppinglykke!

Må jo begynne med vinnerlykken, for i dag vant jeg trøstepremien i den aller første Give Awayen jeg ble med på i Blogglandia! Bare smiler jeg nå, for det var jo bare så moro. =D
Konkurransen var det Kreativ/Impuls som holdt, og en hemmelighet kommer i posten. Anbeefaler en tur innom henne, for hun lager de herligste, unike vesker, har et utrolig humør, og er spennende retro og kreativ.

Weee! *skulle gjerne hoppet, men det er ikke så lett med en katt og en pc på fanget*

Fredag var det duket for klassetreff med studievenner fra Høgskolen i Vestfold. De fleste hadde jeg ikke sett på 8 år, og nå skulle vi møtes på Havariet i Tønsberg. Det var stedet vi dro på hver gang vi hadde avsluttet eksamener de 3 årene, og jammen meg satt ikke gjengen ved det faste utebordet. Jeg gledet meg stort, men var også litt nervøs. Hvor i verden er jeg i jobblivet? Joda.. Inne i en sekvens av livet der jeg ikke har noen som helst aning om hvor veien går, og det er jo ikke gøy når man skal oppdatere hva som skjer.. Siden sist har jeg blitt både korthåret og mørkhåret, så det var faktisk noen som ikke kjente meg igjen ved første øyekast. Av med brillene, forklare fort "rødt langt hår", og da kom det unisone gjenkjennelses øyeblikket med et felles nikkende "ahaaa!".

Det var ikke farlig å treffe denne herlige gjengen igjen nei, for skravla gikk like lett hos alle, og humøret og humoren var såvisst der den var sist. Latteren satt løst, og kjevene ble stive. I tissepausene sto vi og masserte kjever alle sammen. Jeg synes virkelig synd på kelneren vår, for denne gjengen var ikke tam. Han gjorde  en kjempejobb, og hele tiden med et smil om munnen. :)

Havariet er et veldig populært sted, med fullt belegg om sommeren. Da sier det seg selv at ti kaklende høner som skal forsøke å få med seg åtte tilbakelagte år, trenger litt mer rom for ørene. Litt bortover brygga fant vi Tollboden mathus, som var et kjempehyggelig sted med god atmosfære.



Lekkert inngangsparti som sa "kom", og stilig interiør. Rett innenfor døren er et lite utsalg av tidsriktig nips, puter og duker, og til venstre står en kakedisk full av lekkerbiskener. Hadde jeg ikke vært den "fuglen" jeg er (les småspist, og mett fra Burrito på Havariet), så skulle jeg gjerne prøvd en hel masse der. Da en av de andre i følget kjøpte den deilige desserten på bildet, stoppet jeg henne i disken og sa jeg bare måtte få lov til å ta bilde først. Da måtte jeg jo også forklare til damene i disken at jeg er bitt av bloggbasillen. De ble henrykte over å høre at jeg ønsket skrive om dem, for de var visst nyåpnet og trenger litt glød og omtale. Så.. Skal du til Tønsberg? Besøk denne perlen da vel? Jeg kommer garantert tilbake. Har du vært der og spist, så legg gjerne igjen noen ord om hvordan maten var. Hvitvinen var ihvertfall veldig god. :)

Hurra for gode venninner! - For jeg er jo fullstendig avhengig av snille mennesker til å drasse rundt på meg. Det blir litt langt å kjøre moped rundt omkring. Nope, har ikke førerkort på bil, og mopedlappen fikk jeg i posten. Faktisk.

Jeg har oppdaget en super butikk, og damen som driver den blogger her inne. butikken heter Berle`s gårdsbutikk, og ligger i Svelvik. Det var her inne jeg fant henne, og her jeg falt for lanternen jeg bare måtte ha. Eieren holdt den av for meg, og vi fikk en flott venninneshoppingtur. :)


Venninnen min er halvt fransk, og følte seg regelrett hjemme i butikken. Der bugner det av franske varer, masse shabby chic og herlige, hjemmelagde saker på glass. Moro med en fransk venninne som kan gi meg en mening med alle tekstene.

I tillegg til lanternen (som var enda flottere da jeg så den "in real") kjøpte jeg tre duftstener med teksten Harmonie, fire røde telysholdere som skal frem til jul, og et glass honning fra biene i Svelvik. Honningen er til husets herre, og han syntes den duftet herlig godt. Jeg for min del går og snuser inn duften av stenene som jeg har lagt i stuen og på badet.
Anbefaler en titt innom bloggen, og gjerne et besøk i butikken også. Vi kommer nok til å ta flere venninneturer dit. Ikke bare var butikken flott, men eieren Gro Irene var en skjønn og varm dame. :)

Er det kanskje noen som var nysgjerrig på innholdet i pakkene i den grønne bloggen min?

Alle tre er medlemmer av hesteforeningen, og jeg hadde ordnet kopper til dem. Så har de nå hver sin stallkopp (som det enn så lenge kun finnes et begrenset antall av).

Avslutter dagens drodlerier med et bilde jeg har tegnet, som endelig er i glass og ramme.

Håper du også har hatt en flott helg! :)

11 kommentarer:

Roka Design sa...

God kveld:)

Artig lesning:)
Høres ut som dere har hatt en toppers kveld:)
Alltid kjekt å treffe gamle kjent igjen og mimre over "gamle tider":)
Ha en fin søndag videre:)
Klem fra Kari :)

Nanne sa...

Det se ut til at du virkelig fant en butikk det er verd å besøke.
Så flink du er til å tegne, håper du legger ut flere av dine bilder.

Anonym sa...

Heisan!
Fint at du skrev en kommentar hos meg, så fant jeg inn til deg også ;) Her var det mye spennende! Og for et nydelig bilde du har tegna!
Sofaen var jo kjempefin også!
Heldigvis for oss er det mange som kaster mye fint, tror jeg kunne innredet et helt hus av det som kom inn på søpla om lørdagen :)
Titter snart inn igjen!
Ha en knallfin dag i Vestfold :)
Laila

Huldra sa...

Hei til alle sammen, og tusen takk for hyggelige kommentarer! :)

Ønsker alle en super sommerdag. Selv har jeg planer om å male vinduskarmer, og bør få halt meg ut av den dype sofakroken snart.. ;)

Anonym sa...

Høres ut som du har kost deg masse - og den butikken skulle jeg også gjerne vært i ;-)
Tusen takk for koselige kommentarer - veldig kjekt å bli satt pris på:-)
Ha en fin male-kveld,
klem Hege.
PS!Ser du ikke er så langt vekke når det gjelder kreative evner selv!:-)(bildet du har tegnet er jo kjempe-fint!)

Janet sa...

Har du tegnet det? Det var kanonfint. Flink du er da :) Og gratulerer med premie. Så ut som noen kjekke steder du hadde vært innom.

Lina sa...

Heisann.... Jeg har også nettopp vært på reunion - og det er litt merkelig på hilserunden, men etterhvert er det som om tiden har stått stille... Moro!

Jeg var bare på en liten turnè i bloggland, og havnet tilfeldigvis her. Fin blogg har du! Legger meg til som følger! :)

Anonym sa...

Høres ut som du har kost deg masse.
Bildet du har tegnet var kjempeflott, du er virkelig flink.
Jeg har noe til deg på bloggen min.
Ønsker deg en fin tirsdag.
Klem fra Mio

Elisabeth sa...

Hei, hei!

Takk for koselig kommentar "inne hos meg". Har tatt en titt på bloggen din! SÅ mange fine bilder du tar! Vakkert bilde du har tegnet!

Elisabeth

Huldra sa...

Ta turen Hege! Det er vel ikke sååå langt unna.. ;P

Tusen takk for hyggelige kommentarer alle sammen! =D
Det er så rart, for det er helt greit å skrible i vei i bloggen,legge ut bilder hist og her og kommentere og rose hos andre- men det er noe helt annet å ta imot ros selv. *blush*
Jo, jeg kan faktisk bli en smule sjenert, selv om jeg kanskje ikke virker sånn i bloggene mine (tror ikke jeg gjør det ihvertfall..?).

Sånn, da har jeg bestemt meg for å være ferdig med å være beskjeden (for jeg synes jo ikke bak tastene..), og sprette til og si at bildet selges gjerne til noen som ønsker la det bo hos seg. ;)

Må bare spørre dere som har vørt her en stund:
Er det riktig å svare inne hos seg selv, eller bør man gå inn til de som har lagt igjen spor å svare hver gang? Er jo ikke helt klar over hvordan alt funker her inne ennå..

Anonym sa...

Sikke en herlig oplevelsesrig dag, som du så flot beskriver i ord og billeder ;-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...