9. sep. 2010

NIB utfordring: Soverom

Vi bor i et "nøttelitenhjem", der alt av vegger, tak og gulv er treverk. Her og der males det, men soverommet står enn så lenge uberørt. Det trenger farger og lys når veggene gliser med sine øyne av kvister. Sengen er en stram stålseng fra Ikea, og lampene likeså. Det er godt å ha leselys når en god bok tas frem, og får øynene til å glippe søvnig til slutt.

To spisestuestoler som ikke trengs i hverdagen har plass på soverommet. Over den ene henger et bilde jeg har malt, og over sengen henger et bilde tegnet med fettfarger- av samme person. Kommoden og speilet er reddet fra å kasseres.


Rødt er energisk og stimulerende, grønt er beroligende, og disse fargene sammen er komplimentære. Blått betyr blant annet stabilitet, og går igjen i alle rom hos oss. En kald farge blant det varme treverket.

I en ramme ved siden av vekkerklokken har jeg satt teksten:

Elsk meg når jeg fortjener det minst,


for da trenger jeg det mest.


Javisst ja.. Det er nok noen som legger merke til håndjernet på sengehodet. De ble smekket om hendene våre av en av forloverne våre da vi giftet oss, og nøkkelen er i godt behold hos toastmasteren. Vi er sammen for livet, nøkkelen skal vi aldri ha tilbake, og hver kveld blir vi påminnet om løftet vi ga hverandre. :)

Her finner du NIB.

5 kommentarer:

Hilde Heimdal sa...

ja du jeg har tenkt på det, men har ikke turd hehe....men trenger jo ikke være så høytidelig heller da....syns du jeg skulle det? tenker på at butikken er så liten......:S

Unknown sa...

Ska sei du e i siget for tida vennen!

Her poppe det jo opp innlegg så barra det :o)

2 superfine innlegg! Så koselig på soverommet, og eg hadde spesielt sansen for håndjernet og historien bak :o)

Det virka så dåkke har det så bra samen, og det e godt å sjå ♥

Knuseklem

♥´¨)


¸.·´¸.·*´¨) ¸.·*¨)
(¸.·´ Namaste

Anonym sa...

Du er unik for oss, glem det aldri, Carpe Diem, det er det dere gjør og det gjør vi også i vårt hjem. Deres hjem er så levende og vi alle føler oss velkommen til dere, bare så dere vet det.

Vi er så glade i dere, fra oss to her i Enebakk

PS. Dere vet hvem vi er.

Anonym sa...

De ordene hadde jeg glemt; dog ikke innholdet i de. De er vakre og sanne! Gud så befriende å se et soverom som ikke er hvitt og innhyllet i tyll og blonder! :) Deilig søndag!

Huldra sa...

Tusen takk for gode ord alle sammen. -Og ja, jeg vet hvem dere er dere to, og dere vet at jeg er utrolig glad i dere. <3

Håndjernene har sin historie ja Namaste, og jeg er svak for symbolikk. Det gir litt ekstra til både gode og mindre gode dager å se disse hver dag og bli påminnet løftet vi ga.
Vi har det veldig godt sammen, selv om vi har hverdags slitet vi som alle andre. Å snakke sammen er cluet. Ta hverandre på alvor, klare å være enig om å være uenig (det holder hardt til tider.. ;) ), klare å kunne ta pustepauser i en krangel- og ta det opp igjen når man har roet seg. Vi er to sta, energiske personer som diskuterer som italienere til tider, men det ender som regel opp bra til slutt. Vi bryner oss godt på hverandre kan man si, og har det (både slitsomt;) ) og godt med det. :)

Ja jeg fant den teksten tilfeldig på nett her en dag, og den traff meg midt i hjertet. Hos oss stemmer den virkelig på flere måter. ingen av oss er enkle personligheter, og da var dette virkelig ord som kan sees og lagres på minnet både titt og ofte.
Godt å høre du likte rommet. Jeg er ikke så glad i treverket lenger, men har veldig lyst på en mørk beigetone på soverommet. Det var spennende å flytte inn i et skikkelig "hyttehus", men etter fem år i det savner jeg lyset. Maling er en fin ting, og farger likeså. :)
Blonder og tyll kommer nok ikke inn i noen av rommene her hos oss, for jeg er avhengig av farger og kontraster mellom gammelt og nytt. Liker litt "kræsj", men synes det er deilig å hvile øynene på romantiske rom til tider i den store vide nettverden, eller borte på besøk. Hurra for forskjellige stilarter, for det hadde vært utrolig kjedelig med en verden der alt var likt.

Deilig søndag ja! Det er det virkelig. Solen skinner, Råtassen frister med deilig duftende omelett, og jeg skal ut til sauene og finne plank til et aldri så lite prosjekt.

God søndag ønskes dere også. =D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...