19. jan. 2015

Jeg har blitt en ordentlig lyttehest :)





Lyttehest? Mener jeg lesehest? Joda, på en måte. Jeg har blitt helt hektet på å lytte til bøker.

Jeg er buzzador, og med det får jeg sjansen til å teste ut forskjellige varer. Denne gangen fikk jeg prøve ut lydbøker fra storytel, der jeg kunne lytte via smarttelefon eller nettbrett. Jeg kunne høre et ubegrenset antall bøker, og ha opptil 5 bøker i offline modus samtidig. Det vil jo si at du heller ikke trenger å bruke mobilnettet når du lytter mens du er på farten. Dette var nytt for meg, for den eneste lydboken jeg tidligere hadde hørt, var via cd i en bil på vei til og fra høgskolen sammen med kollokviegruppen min for mange år siden. 

På en måned har jeg lyttet til tre flotte bøker (se tidligere innlegg her), begynt på en fjerde, og fått en soleklar favoritt- enn så lenge:


Herlighet for en historie! Jeg ble irritert, ristet på hodet, ble flau, ble glad, ble trist, og gikk og humret for meg selv støtt og stadig. Dette er helt klart en bok jeg anbefaler videre, og fortellerstemmen bidro såvisst til å gjøre den så herlig levende. Les mer om boken her

Jeg har også hatt anledning til å gi bort lydbøker kostnadsfritt til andre som har vært nysgjerrig på dette, og de jeg har snakket med i etterkant har uttrykt at de også har vært fornøyd. Det var kanskje litt uklart at man måtte laste ned en app først, men så gikk det bra :)


Jeg måtte venne meg til å "lese" på denne måten, for det var uvant å konsentrere seg mens man drev med andre ting. Etterhvert gikk jeg rundt med telefonen og ørepropper og lyttet mens jeg vasket, gikk tur med hundene, reiste med tog, og pusset tenner til kveldstellet. Jeg har strikket til lydbok, farget vipper og bryn mens jeg har lyttet, ryddet ut av oppvaskmaskinen og hengt opp klær. Gjett om jeg har kost meg! 



Kunne du tenke deg å prøve dette, er det en prøveperiode på 14 dager. Skulle du ønske å abonnere etter prøveperioden, velger du selv om du vil bli abonnent etter at prøvetiden er utløpt. Jeg kommer selv til å bli abonnent, for jeg har blitt hektet. Med en månedspris på 169,- synes jeg det er et for godt tilbud til å gå glipp av. En papirbok koster mye mer, og jeg "leser" mer når jeg har muligheten til å lytte. Jovisst har jeg blitt en lyttehest. Er du? 

Klikk på logoen og prøv da vel? :)



Dette innlegget merkes som REKLAME



Det er bare en regel man skal følge for å bli en god taler: Lær å lytte.


Ingen kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...