20. des. 2013

Så har vi vaska golvet..

Ah.. Det er faktisk godt å bo i en såpass liten leilighet som jeg har nå! :)




 Jeg tørket støv og begynte å pynte så smått til 1. advent. Det stemte jo bare så godt, for den natten kom det snø. Perfekt julestemning! Håper det daler litt igjen før selve dagen. 




Nesten all vanlig pynt pleier å bytte plass med julepynt, men i år er det sånn passe rolig pyntet og noe har fått bli. Er det et alderstegn å bli glad i porselensfigurer tro..? Jeg vet min halvt franske venninne nikker stort og dinglende nå.. ;)



Hånden fra Hay ble kjøpt hos Lunehjem i høst, den store telysholderen var en kjærkommen gave i fjor, og nissen med pakken fikk jeg av bestemor for mange herrens år siden. Både den og stripenissene blir jeg bare mer og mer glad i. De hvite telysholderne kjøpte jeg hos Hviit i fjor, og den i bjørk fant jeg hos Fargerike Gjert  inspirasjonskvelden i høst.  


Juletrær sydd av en bok som gjør seg bedre som trær enn den var lesbar. Idèen kom fra Kasparas regnbue, og grisen vant jeg hos Mies Mirakler i fjor. Trærne står stødig i et fat med snø av sukker, sammen med en gammel nissemann. 

Den gode, tykke nissen var en gave fra foreldre i barnehagen jeg jobbet i for 22 år siden, og var fylt med Twist. Sjokoladen forsvant, og det er rart å tenke på at den nissen er så gammel allerede. Det herlige glasset har jeg fått av en tidligere nabo, og det lille lyshuset ble kjøpt på Landromantikk i fjor.  

Blide engler som har fulgt meg noen år sitter på en svevende bok og skuer utover stuen. 

Julevasken er over, og sofaen har fått litt flere juleputer i løpet av dagen. De små stjerneputene har fått nye redesigntrekk av stripete glasshåndkler. Bilder kommer for dette er jo "utdatert" allerede, men måtte med da jeg endelig hadde fått tatt et bilde i dagslys. Den firbente skjønnasen min må være på verandaen mens jeg støvsuger og vasker, for han er allergisk for støv og må skånes for hybelkaninveldet. I helgen kommer sønnen min, fosterdatteren min og det lille barnebarnet mitt på besøk, så jeg smiler fra øre til øre. Såå godt å få besøk så man får svansen i gang til å julevaske :)
Alle pakker er pakket, så nå er det bare å nyte julefreden til lille julaften. Kanskje jeg får laget noe julekonfekt? Jeg har litt ingredienser på lur, og blir det noe, blir det sukkerfritt i år.

Hvordan ligger du an til jul? :)

Linker inn til mandagstema, der du kan finne mange fine desemberinnlegg


4 kommentarer:

Mitt hverdagsliv sa...

Så mange fine og koselige ting du viser frem! Det er fint med gammel pynt med tradisjoner og spennende med noe nytt innimellom.
Ønsker deg en fortsatt fin førsjulstid!

Vigdis

Huldra sa...

Jeg måtte titte litt rundt inne hos deg i dag, og så både det tankefulle innlegget med de fine ekornbildene, og de flotte håndlagede tingene. Så godt å høre at du får operasjon på nyåret. Tenk så godt det blir etter restitusjonstiden :)

Takk for hyggelige kommentarer inne hos meg også. Det varmer :)

Livet ... på Øvre Holt ! sa...

Så koselig julepynt ! Ja du det med porselen og prismekroner er noe som kommer med alderen , ahh vi begynner å dra på åra :/ Klem

Anonym sa...

Jeg er også glad i porselensfigurer, og både snømusa og føllet her er vindunderlig vakre... <3

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...