3. sep. 2011

Hundepass og salgsnerver

Jeg er "tante" i helgen. Den lille firbente, skjønne rødtoppen til min (halvt) franske venninne er på besøk. Venninnen min har en annen hund med seg på en liten reise,
Dronningen skal på besøk til venner for en liten stund,
og venninnen min er "utskremt leverandør".


Dyra koser seg stort, og jeg tusler rundt med blikket rettet mot huldreheimen.
Nå er prosessen med salget i gang, og er du nysgjerrig på å se nettannonsen ligger den her.



Ungdommene har brukt "furtebua" mest (selv om jeg faktisk har furtet i den),
og det er rart å tenke på at de firbente har den siste måneds bolig i stallen.


Hvem kommer til å falle for det herlige gamle huset mon tro?
Huset som har rommet Huldras liv og leven de siste fem år.


Det er fortsatt noen rom som er "nøttelitenrom", og gangen er en av de.
Den er lun og god, og har rommet mang en sko.




Er det noen som kommer til å male disse rommene?
Hvilke farger vil de få?


Noen rom har fått sine preg av Huldras hånd.




Vil Majapus trives like godt i byen som her ute på landet?






Det er rart å se rommene blåst opp til store dimensjoner..
I bloggverden brukes jo ikke vidvinkelkamera mest.


Jeg har nerver i høyspenn..




Undres hvem som skal bruke denne innkjørselen?


- Nyte sommerens hageblomster?


- Eller får hjorten som nabo de neste år?

Jeg har salgsnerver- ikke tvil om det. Likevel vet jeg at huset får eiere som setter pris på nettopp sjelen og sjarmen. Et over 100 år gammelt bygg, med mange års fornyelser og opplevelser på sin vei.

Hvem blir de nye eierne?
Kanskje det blir deg?

:)

15 kommentarer:

Med et lekent sinn / With a playful mind sa...

Lykke til med salget! Jeg krysser mine fingre for at det skal ordne seg best mulig for deg :)

Fragmenter sa...

Nydelige bilder fra et hus med særpreg! Og jeg som har vært der kan med hånden på hjertet si at disse bildene lyver ikke:-)
Lykke til!

Anonym sa...

Skjønner deg så godt Huldra! Umulig å ikke ha nerver før hussalg..
Jeg ønsker deg masse lykke til!
klem fra Laila

Anja sa...

Det er et ekte Anja-hus, uten tvil. Hadde man bare hatt pengene... :)

beate sa...

wow, så kult hus!
lykke til med salget!!

nyt dagen

klem beate

Mie fra Mies Mirakler sa...

Vakre, fine, stemningsfulle Huldreheimen :) Masse lykke til med salget! Morsomt å se bildene av pusen med smilefjeset ;) *♥*

Sandra sa...

For en herlig plass og herlige dyr! =) Lykke til med salget, det burde ikke være noe problem på en sånn fin plass=)

hege sa...

Krysser fingrene for deg! Nydelig plass;-)) Det må da finnes noen som vil falle pladask for dette, vil jeg tro.

Lykke til i ny bolig, forresten! Det blir nok koselig der også - det er jeg sikker på.

Janne sa...

Hei, takk for hyggelig kommentar inne hos meg :)

Ja, hundene, bullterrierne, er salt og pepper bøsser. Har et annet par og ;)

Unknown sa...

Du e nå barra best vennen :o)

Det går litt opp og ned ja, og me fekk faktisk ei veka med nydelig vær når me kom him igjen :o)

Håpe jammen meg at det står bra te med deg og, og at det endelig går rette veien.
Satse på at du får solgt langt over prisantydning, for det e det jammen meg verdt!
Masse flotte bilder fra det hærliga hjemmet ditt!

Knuseklem

En rosa fugl sa...

Tittet på annonsen nå, huset er solgt! Wow! Hvor blir det av hestene og alle fine dyrene? :)

Forresten, trenger en adresse hos deg om du vil ha pay it forward-gaven din! Send mail til prinsesserose@gmail.com og skriv gjerne hvordan farger du liker best og gjerne hvordan fargekombinasjoner du ønsker deg:D

VillaVårfrubakken sa...

Lenge siden, men oi så flotte bilder. Ønsker deg all mye lykke fremover stor klem fra meg.

Anne (Moseplassen) sa...

Klikket inn for å se på det igjen og ser at det er solgt. Gratulerer!

Mie fra Mies Mirakler sa...

Innom og titter og lurer på hvordan det går med deg ♥ ser at huldreheimen er solgt, så håper du fikk det du ville ha og mere til og at det går greit med flytting og slikt. :) *♥*

Huldra sa...

Tusen takk for alle de hyggelige kommentarene! Popper snart innom dere alle sammen, men må bare ha internett først. Er på lånt nett akkurat nå.

God helg! =D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...