16. juni 2010

Presentasjon

Kort, sånn passe enkelt og greit. :)

Jente/kvinne/mor/kverulant/søster/venn/"hustru"/kranglefant/stabeist/engel og djevel i slutten av 30 årene. Det hørtes jammen meg myye bedre ut enn å si jeg nærmer meg de 40.. ;P

Kreativt vesen med merkelig ustabil kropp. Er i ferd med å finne ut av arbeidsevnen min, og hva i alle dager en sånn ustabil sak kan gjøre for føden. I mellomtiden forsøker jeg da så godt jeg kan å være "husmor", og holder på med alle hobby ting-tangene mine. Dvs. strikker, syr, maler, perler, tegner, skriver, fotograferer, snekrer, leser, trener osv. Hva nå enn som måtte passe seg i hvilken situasjon. Her i huset liker jeg meg best med en hammer eller malespann i hånden- fremfor å stå over kopper og kar på kjøkkenet, eller med skurekluten. Da er det ihvertfall godt å ha en mann som er glad i å lage mat og bruker kreativiteten sin på kjøkkenet. Huset ser heller ikke så aller verst ut, selv om det tusser av dyr her og hybelkaninene kan være temmelig virile i enkelte avkroker.

Dyra ja. Pr. skrivende stund er det to hunder, to katter, en kanin, 21 sauer og to leieboende hester her. Neida vi bor ikke på gård, men på en greit nok stor plass der nabo`n er ekstremt hyggelig i forhold til beiter. Sauene har vi sammen med de, og hestene er en annen nabo sine, men bor hos oss. Jeg må jo si jeg elsker å være omringet av dyr. En og annen blogg kommer garantert til å handle om de firbente også. Her er det forresten en bugnende hage som jeg også kommer til å legge ut noen bilder fra, og sikkert spør og graver litt om. Det er jo så gøy å lære litt om hva i alle dager disse plantene heter, og om noen av de er urter.

Så hva vil jeg med denne bloggen? Lufte steamen i topplokket til tider tenker jeg. Da tenker jeg ikke i negativ retning, men for å samle minner, tanker, spørsmål osv. på "papiret" (strengt tatt skjermen..?). Her blir det bilder og ord om dyr, hobbyting jeg har laget, interiør- og liv og leven i det store og det hele. Jeg må vel si jeg er mer opptatt av det indre og selve mennesket, enn politikk og samfunn. Tror neppe det kommer mange politiske blogger fra min side nei, men det er likevel mye som koker i dette lokket her, så temaene er nok ikke vanskelig å plukke frem.

Da gjenstår det bare å erklære Huldra`s liv og leven for "offentlig" åpnet, så får vi se om jeg babler kun for meg selv etterhvert, eller får noen gjester med tiden. Gjør jeg det så er du isåfall hjertelig velkommen til dette hjørnet mitt. :)

1 kommentar:

Eva sa...

Lykke til med bloggen, huldra - Kjenner jeg deg rett, så kan det sikkert bli en humørfyllt og interessant blogg dette :)

Klem fra Eva

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...