27. mars 2014

Krydret lykke

He who controls the spice controls the universe.






Jeg som utførte Stop Shop i et halvt år synder kanskje med denne uttalelsen, men enkel lykke kan faktisk tidvis kjøpes. Se bare hvor trist og forlatt kryddersamlingen min var. Bortgjemt i et skap, nedstøvet og fæl i en sliten rød kurv. Sånn skaper man vel ikke en krydret tilværelse?

I lange tider har jeg lett etter en god løsning for oppbevaring av krydder, og plutselig en dag fant jeg de skinnende hvite beholderne på en bruktsalgside via Facebook. Kom hjem til Huldra! -ropte jeg, og en dag lå de og ventet på posten. De fine beholderne ble pakket ut med kjærlig hånd, satt inn for en god vask i oppvaskmaskinen, og så frem i lyset med de. 





Dymo, min gode venn.


Hurra for orden i rekkene, med krydderet lett tilgjengelig på et etasjefat. 
Gammelt og nytt om hverandre, akkurat som jeg liker det.
Huldra vet å finne de små lysglimt i livet- åkke som. 

3 kommentarer:

Livet ... på Øvre Holt ! sa...

Det var fint ja med nye krydder krukker ! Litt annet det enn den gammle triste kurven med de fææle krydder glassene , som jeg har . Fin dag til deg ! Klem

Unknown sa...

Herlig herlig, system må til, og ekstra kjekt er det når det ser så rent og ryddig ut :). Fine bilder, ha en riktig fin torsdag :)

Christina sa...

Så flott system og lekre flasker.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...